Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Voimassa 01.03.2020 alkaen.

1.       Yleistä

Apteekin nimi: Kouvolan V Tornionmäen apteekki

Y-tunnus: 1625337-9

Sähköpostiosoite: tornionmaen.kouvola@apteekit.net

Käyntiosoite: Utinkatu 52,  45200 KOUVOLA

Puhelinnumero: (05) 375 6223

Apteekin verkkokauppa on avoinna sekä yrityksille ja yksityishenkilöille. Alaikäiseltä asiakkaalta edellytetään huoltajan suostumusta ja verkkomaksun käyttöä maksutapana. Tiettyjen tuotteiden osalta apteekin velvollisuus on valvoa muun muassa sitä, kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat ylittävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti ja tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla. 

Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme.

2.       Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy arvonlisävero. Arvonlisäverokanta vaihtelee tilattavan tuotteen tai palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia.

Tuotteiden saatavuustiedot esitetään verkkokaupassa sitoumuksetta.

3.       Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta tuotetta voi tilata ilman lääkeneuvontaa. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään ostoskorivaiheessa vahvaa sähköistä tunnistautumista.

Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilauksissa apteekki ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä käydäkseen läpi reseptitilauksen.

Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen apteekin tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.

Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksaminen ja maksutavat

Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Apteekin verkkokaupassa ovat käytössä Checkout Finlandin tarjoamat verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Handelsbanken, POP pankki, Säästöpankki, Aktia, OmaSp, S-pankki, Ålandsbanken, Danske Bank).

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii OP Payment Services / Checkout Finland Oy (2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Checkout Finland Oy, Y-tunnus 2196606-6

Gebhardinaukio 1

00510 HELSINKI

asiakaspalvelu@checkout.fi

0800 552 010 (0,00 €/min+pvm).

Checkout Finlandin maksuehdot

Ota yhteyttä Checkout Finlandin asiakaspalveluun

Toimitustavat ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa tilaukseesi liittyvät erilaiset toimitustavat ja niiden mahdolliset toimituskulut ostoskorissa. Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta. Pyrimme pakkaamaan ja lähettämään toimituksen 2 arkipäivän kuluessa siitä, kun tilatut tuotteet on saatu apteekkiin. Jos jokin tilattu tuote on jälkitoimituksessa, apteekki ottaa yhteyttä tilaajaan.

Apteekilla on käytössään seuraavat toimitustavat:

  • Ilmainen nouto Tornionmäen apteekista
Nouto apteekin kassalta apteekin aukioloaikoina. Tilaus luovutetaan tilaajalle henkilökohtaisesti, kuvallinen henkilöllisyystodistus ja tilausvahvistuksessa annettu tunnusluku vaaditaan noudettaessa. Tilaajalle ilmoitetaan sähköpostilla, kun tilaus on valmiina noudettavaksi.
 
 
  • Ilmainen nouto Sippolan apteekista
Nouto apteekin kassalta apteekin aukioloaikoina. Tilaus luovutetaan tilaajalle henkilökohtaisesti, kuvallinen henkilöllisyystodistus ja tilausvahvistuksessa annettu tunnusluku vaaditaan noudettaessa. Tilaajalle ilmoitetaan sähköpostilla, kun tilaus on valmiina noudettavaksi.
 
 
  • Kotiinkuljetus noin 15 kilometrin säteellä myymälästä Eezery-kuljetuspalvelun kautta
Arkisin ennen klo 13 tehdyt tilaukset, jonka kaikki tuotteet ovat heti varastossa olevia, toimitetaan pääsääntöisesti samana päivänä kello 14-18. Tämän jälken tulleet tilaukset toimitetaan seuraavana arkipäivänä kello 14-18. Toimituksesta lähtee tekstiviesti, kun kuljetus lähtee apteekilta, ja toinen viesti, kun kuljettaja on lähellä toimitusosoitetta. Jos kotiinkuljetus tilataan kuljetusalueen ulkopuolelle, toimitustavaksi vaihdetaan Postipaketti, ja toimituskulujen erotus hyvitetään tilaajalle. Kotiinkuljetuksen hinta 14,90 € (Yhtenä kollina toimitettava lähetys, jonka paino on korkeintaan 30 kg. Tiedustele monipakettilähetyksen hintaa apteekista.).
 
Kotiinkuljetus on saatavana seuraaville postinumeroalueille kiinteän tieyhteyden päässä oleviin osoitteisiin:

45100  Kouvola

45120  Kouvola

45130  Kouvola

45150  Kouvola

45160  Kouvola

45200  Kouvola

45330  Harju

45360  Valkeala

45410  Utti

45700  Kuusankoski

45720  Kuusankoski

45740  Kuusankoski

45750  Sairaalanmäki

  • Toimitus postipakettina
Postitse ei voida toimittaa kylmäsäilytystä vaativia tuotteita. Voit ohjata paketin valitsemaasi noutopisteeseen OmaPosti-sovelluksessa tai OmaPosti-nettipalvelussa. Postipakettitoimituksen hinta 7,90 €. (Korkeintaan 10 kg painava lähetys).
 
 

4.       Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus

Peruutus tapahtuu tekemällä peruutusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti sähköpostilla.

Peruuttamisoikeus ei koske lääkkeitä.

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.

Tavaroiden peruuttaminen (fyysiset tuotteet)

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, apteekilla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, apteekki voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Poikkeukset peruutusoikeuteen

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, jos sinetti on rikottu. Näitä ovat mm. lääkkeet, kosmetiikka, piilolinssit, kuumemittarit, verenpainemittarit ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet.

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla.

Palautusohjeet

Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Asiakas vastaa tavaran palautuksesta apteekkiin myymälän aukioloaikoina.

Palvelut

Palvelusopimuksen kuluttaja-asiakas voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa palvelusopimuksen tekemisestä.

Palvelun toimittamisen voi aloittaa vahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakkaalla on ollut tieto peruuttamisoikeuden menetyksestä.

Tilaamalla apteekin verkkokaupasta palvelun pidetään tilausta nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja asiakas on saanut tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa, hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätöksellään ja rastittamalla asianomaisen pyynnön tilausvaiheessa.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu apteekkiin.

Maksu palautetaan samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

5.       Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.

Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen tai palvelun, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä. Yhteydenotot sähköpostilla osoiteeseen

tornionmaen.kouvola@apteekit.net

tai puhelimitse

(05) 375 6223.

Ethän lähetä henkilötietojasi sähköpostilla, se ei ole tietoturvallinen viestintäväline.

Noutamatta jätetyt toimitukset

Toimituksia, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta apteekista tai postin noutopisteestä tai joita ei ole kotiinkuljetuksen yhteydessä otettu vastaan, ei katsota palautusilmoitukseksi.

Vastuunrajoitus

Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.

6.       Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin ennen tilausta.